Τετάρτη 29 Ιουλίου 2009

ΠΟΡΙΣΜΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΟΕΠΠΠ ΓΙΑ ΤΟ ΦΟΡΟ ΤΟΥ 10%

Ανακοινώσεις Προς Τα Σωματεία
Συντάχθηκε απο τον/την ΠΟΕΠΠΠ
Τετάρτη, 29 Ιούλιος 2009 18:18

Π.Ο.Ε.Π.Π.Π.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΟΠΑΠ
ΜΑΡΝΗ 56, 104 37 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ. 210 5223580 - FAX: 210 5229289



Πόρισμα Επιτροπής



Μετά την ψήφιση νόμου περί φορολόγησης κερδών από τυχερά παιχνίδια, συγκροτήθηκε ειδική επιτροπή της ΠΟΕΠΠΠ με σκοπό τη μελέτη στοιχείων και το καθορισμό των λεπτομερειών που θα πλαισιώνουν το νόμο σύμφωνα με τη παράγραφο 4 του άρθρου 35. Λαμβάνοντας υπόψη ότι:



1.
φορολογητέο κέρδος είναι το ποσό που προκύπτει από την αφαίρεση του κόστους δελτίου από το συνολικό κέρδος.
2.
τα κέρδη φορολογούνται με 10%
3.
καταργείται το μέχρι σήμερα αφορολόγητο ποσό των 150 ευρώ.



Για καλύτερη και τεκμηριωμένη προσέγγιση αντλήσαμε στοιχεία από:

1.
στατιστικά στοιχεία παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ.
2.
παρόμοιες πρακτικές φορολόγησης παρελθόντων ετών στην Ελλάδα και συγκεκριμένα το παράδειγμα της φορολόγησης κερδών του Ιπποδρομιακού στοιχήματος του 1982.
3.
τη καθημερινή και μακρόχρονη εμπειρία των μελών της ΠΟΕΠΠΠ σε θέματα προώθησης και πώλησης των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ
4.
τη καθημερινή και μακρόχρονη τριβή με τους παίκτες των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ, σε βαθμό τέτοιο που μας καθιστά γνώστες της ψυχολογίας του Έλληνα παίχτη.
5.
το ύψος των μέχρι τώρα χαμένων εσόδων του κράτους από την εξαγωγή εκατομμυρίων ευρώ σε παράνομες ανταγωνιστικές εταιρείες του εξωτερικού.
6.
την αναμενόμενη απώλεια εσόδων της ΟΠΑΠ ΑΕ από:

α. την παγκόσμια οικονομική κρίση

β. την πρόσφατη απαγόρευση του καπνίσματος.

Η μέχρι τώρα παγκόσμια αγορά παιχνιδιών αριθμολαχείων και κατεπέκταση και η Ελληνική, βασίζεται στη λογική της επανατοποθέτησης των κερδών (ανακύκλωση). Δηλαδή τα παιχνίδια είναι κατασκευασμένα έτσι ώστε να δίνουν το μεγαλύτερο μέρος των κερδών τους σε μικροποσά (κάτω των 150 ευρώ), ώστε ο παίκτης να προτιμά να επανατοποθετεί τα κέρδη του στο παιχνίδι. Αποτέλεσμα αυτού είναι ο συνολικός ανακυκλούμενος τζίρος να ξεπερνά τουλάχιστον τρείς φορές το αρχικό κεφάλαιο παίκτη. Αυτό με τη σειρά του κρατά τον παίκτη για περισσότερη ώρα στα πρακτορεία με συνέπεια τον αυξανόμενο τζίρο της ΟΠΑΠ ΑΕ, τα αυξανόμενα κέρδη για το κράτος.



Για το λόγο αυτό όλες οι διοικήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο προτιμούν να μην φορολογούν τα κέρδη των παικτών και όταν το κάνουν, επιλέγουν ένα μεγάλο αφορολόγητο, πέραν τετρακοσίων ευρώ (με βάση στοιχεία της European Lotteries σε δύο μόνο Ευρωπαϊκές χώρες εφαρμόζεται φορολογία στα κέρδη των παικτών, με πολύ υψηλό αφορολόγητο της τάξης των 400 €)..



Είναι απολύτως σαφές ότι μια διαφορετική τακτική στην οικονομική πολιτική και ειδικότερα η φορολόγηση κατά 10% των κερδών χωρίς ποσό απαλλαγής θα επιβαρύνει το παιχνίδι σε τέτοιο βαθμό που θα προκαλούσε τεράστια απώλεια εισοδημάτων του κράτους από κάθετη πτώση τζίρου του παιχνιδιού η οποία με τη σειρά της θα επιφέρει:



1. Την απώλεια εσόδων του κράτους από τη μειωμένη

κερδοφορία της ΟΠΑΠ ΑΕ

1.
2. Την απώλεια εσόδων του κράτους από τη μειωμένη κερδοφορία των πρακτορείων



Η Π.Ο.Ε.Π.Π.Π από την θέσης είναι υποχρεωμένη να εξηγήσει τους λόγους για τους οποίους η φορολόγηση κατά 10% των κερδών χωρίς ποσό απαλλαγής θα λειτουργήσει καταστροφικά σε βάρος των παιχνιδιών και κατ’ επέκταση στα έσοδα του Δημόσιου Ταμείου.

Οι πράκτορες από την πλευρά τους είναι σε θέση να γνωρίζουν καλύτερα από τον οποιονδήποτε πως λειτουργούν στην πράξη και τι ανταπόκριση έχουν στην πελατειακή βάση τους τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ ΑΕ. Μετά από σοβαρή αλλά και προσεκτική μελέτη της αλλαγής του τρόπου φορολόγησης των κερδών καταλήξαμε στις εξής σημαντικές παρατηρήσεις:



1.
1. Θα προκύψει δυσχέρεια στις συναλλαγές μεταξύ παίκτη και πράκτορά. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι μέχρι τώρα, 15 με 20 χιλιάδες συναλλαγές γίνονται πανελλαδικά ανά πεντάλεπτο στα πρακτορεία και όσες από αυτές γίνονται με κέρματα, είναι όλες σε ακεραία νομίσματα του μισού, ενός ή δύο ευρώ. Μετά την επιβολή του φόρου, οι συναλλαγές θα δυσκολέψουν αρκετά εξαιτίας της χρησιμοποίησης μικτών νομισμάτων (0,05 € 0,10 €, 0,20 €) λόγο της καθυστέρησης, με αποτέλεσμα αυτές να μειωθούν τουλάχιστον κατά 25%. (ενδεικτικά της δυσκολίας των συναλλαγών αναφέρουμε ένα παράδειγμα π.χ. στην περίπτωση του στοιχήματος , εάν παίζετε ένα παιχνίδι με 0,30 € ποντάρισμα με συντελεστή επιτυχίας να είναι 1.20 το κέρδος που θα προκύψει θα είναι 1.20 Χ 0,30 = 0,36 (σύνολο κέρδους) - 0,30 (αρχικό κεφάλαιο που είναι αφορολόγητο) = 0,06 λεπτά (καθαρό κέρδος που πρέπει να φορολογηθεί σύμφωνα με τον νόμο) και συνεπώς το συνολικό ποσό που θα πρέπει επιστραφεί στον παίκτη 0,354 λεπτά !!! (δεν υπάρχουν νομίσματα για αυτά τα ποσά ) Μετά από έρευνα της ΠΟΕΠΠΠ προκύπτει πως οι συναλλαγές που πραγματοποιούνται στο ενεργό πεντάλεπτο μεταξύ δύο κληρώσεων ΚΙΝΟ, είναι κατά 70% με ταυτόχρονη εξαργύρωση κέρδους, που σήμερα είναι σε ακέραια ποσά. Από αυτό το 70%, ένα ποσοστό τουλάχιστον 35% έως 40% είναι συναλλαγές που γίνονται μόνο με εξαργυρωμένα δελτία, ΧΩΡΙΣ δηλαδή την ανάγκη ο χειριστής του τερματικού να χρησιμοποιήσει ΚΑΘΟΛΟΥ κέρματα. Η εκτίμηση που προκύπτει από την έρευνα της ΠΟΕΠΠΠ, είναι πως η μείωση του τζίρου που θα προκληθεί εξαιτίας της χρήσης μικρών νομισμάτων 0,05 € 0,10 €, 0,20 € δεν μπορεί να είναι μικρότερη από ένα ποσοστό της τάξης του 25 %
2.
2. Θα προκύψει μαθηματικά βέβαιη, μείωση του τζίρου των παιχνιδιών εξαιτίας του ποσού που θα παρακρατείτε κάθε φορά για την νέα φορολόγηση. Είναι γνωστό, όπως προκύπτει από τον σχεδιασμό των παιχνιδιών, πως τα παιχνίδια οφείλουν την επιτυχία τους, άλλα λίγο και άλλα πολύ (π.χ. το ΚΙΝΟ), στην λογική της επανατοποθέτησης των κερδών. Τα νούμερα μας δείχνουν, πως το αρχικό κεφάλαιο που ποντάρεται στα παιχνίδια, μετά την ανακύκλωση του, αποφέρει συνολικό τζίρο που ξεπερνά το 330 % του αρχικού ποσού. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως το ποσό που θα παρακρατείται από το 10% των κερδών, θα ισοδυναμεί με το τριπλάσιο αυτού σε τζίρο. Αν λάβουμε ως δεδομένο τα 226 εκατομμύρια ευρώ που προσδοκά να εισπράξει το Υπουργείο από το νέο φόρο, τότε οι συνολικές απώλειες σε τζίρο για την ΟΠΑΠ ΑΕ, θα προσεγγίσουν το ένα δισεκατομμύριο ευρώ ή περίπου το 20% του σημερινού της τζίρου.
3.
3. Ένας άλλος λόγος που είναι φανερό πως συνηγορεί στην μείωση του τζίρου είναι η αρνητική επίδραση στην ψυχολογία του πελάτη εξαιτίας του φόρου και της επιπλέον αναμονής Είναι βέβαιο πως ο επιπλέον χρόνος, συνοδευμένος από την φορολόγηση του ελάχιστου ποσού κέρδους, θα επηρεάσει αρνητικά την ψυχολογία των πελατών, τόσο ώστε ένα μέρος αυτών να διακόψει οριστικά την σχέση του με τα παιχνίδια και τα πρακτορεία. Δεν θα ήταν ασφαλής μια ποσοστιαία πρόβλεψη της απώλειας πελατών εξαιτίας αυτών των λόγων. Είναι βέβαιο όμως πως θα μπορούσε να λάβει σοβαρές διαστάσεις με καταστρεπτικά για τα παιχνίδια αποτελέσματα.



Εδώ πρέπει να λάβουμε σοβαρά υπόψη το ψυχολογικό παράγοντα. Κάθε παίκτης που επισκέπτεται καθημερινά τα πρακτορεία για να παίξει έστω και αυτά τα λίγα ευρώ που διαθέτει για διασκέδαση, έρχεται για να ξεφύγει από τα προβλήματα της καθημερινότητας, να ξεχάσει το άγχος της δουλειάς, τη πίεση των προβλημάτων του όπως αυτά έχουν δημιουργηθεί από την ακρίβεια και την συνεχώς διογκούμενη οικονομική κρίση. Μετά από καθημερινή επαφή με τα παιχνίδια έχει μάθει «απ’ έξω» τις αποδόσεις του ΚΙΝΟ και ξέρει ότι, όταν για παράδειγμα κερδίσει 3 στα 5 θα πάρει πίσω 2 ευρώ και θα ξαναπαίξει δύο δελτία. Πως θα αντιδράσει όταν διαπιστώσει πως για να ξαναπαίξει τα δύο δελτία χρειάζεται το κερδισμένο δελτίο αλλά και κάτι ψιλά ;

Είναι σίγουρο ότι η αντίδραση του θα είναι αρνητική και ίσως του δημιουργήσει απέχθεια για το παιχνίδι. Κινδυνεύει έτσι να χαθεί μια σχέση εμπιστοσύνης που αποφέρει εκατοντάδες εκατομμύρια στο κράτος.



Ακόμα χειρότερα θα είναι τα αποτελέσματα και για τα άλλα παιχνίδια της ΟΠΑΠ ΑΕ και ειδικότερα για το «πάμε στοίχημα». Ένας παίκτης που ποντάρει 100 ευρώ για παράδειγμα, σε τρείς συγκεκριμένους αγώνες του στοιχήματος, ξέρει ότι προσδοκά 500 ευρώ κέρδος αν κερδίσει, όταν με τα ίδια 100 ευρώ, στους ίδιους ακριβώς αγώνες θα έπαιρνε 550 ευρώ σε παράνομη ιντερνετική εταιρεία. Τι θα γίνει όμως τώρα που η απόδοση της ΟΠΑΠ ΑΕ θα μειωθεί κατά 10% επιπλέον;

Μειώνοντας την ανταγωνιστικότητα των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ ΑΕ, θα ωθήσουμε τα κεφάλαια των παικτών σε φορολογικούς παραδείσους του εξωτερικού. Άπαξ και αλλάξει η συνήθεια των παικτών, η σχέση παίκτη-πρακτορείου τότε η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη.



Το παράδειγμα του 1982 με τη φορολόγηση των κερδών του Ιπποδρομιακού στοιχήματος, είχε ως αποτέλεσμα την κάθετη πτώση τζίρου του ΟΔΙΕ περίπου κατά 45%. Αν λάβουμε υπόψη δε, ότι το 1982 δεν υπήρχαν εναλλακτικοί τρόποι στοιχηματισμού, (όπως υπάρχουν τώρα), καθώς και την μοναδικότητα του Ιπποδρομιακού στοιχήματος, τότε μπορούμε εύκολα να συμπεράνουμε ότι τώρα η πτώση θα είναι σίγουρα μεγαλύτερη.



Σε μία περίοδο βαθειάς οικονομικής κρίσης η οποία έχει ήδη επηρεάσει αρνητικά τα έσοδα της ΟΠΑΠ ΑΕ. Με μία πρόσφατη απόφαση περί απαγόρευσης του καπνίσματος (σωστής μεν, αλλά ζημιογόνας για το κλάδο). Ένα τρίτο «χτύπημα», θα ήταν το τελειωτικό για ένα κλάδο 5500 πρακτορείων που μαζί με τις οικογένειες τους και τους υπαλλήλους, τρέφει πάνω από 25000 ανθρώπους. Αν σε αυτούς προσθέσουμε και μερικές χιλιάδες παίκτες που συμμετέχουν καθημερινά στα παιχνίδια της ΟΠΑΠ ΑΕ, τότε έχουμε ένα τεράστιο κοινωνικό σύνολο που μαζί με το κράτος θα βιώσει αρνητικά αυτό το νόμο.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά και η κοινωνική διάσταση των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν από την επιβολή του νόμου. Δεν θα πρέπει κανείς να αγνοήσει πως ο σημερινός Έλληνας , είναι ένας άνθρωπος που προσπαθεί μέσα από την αβέβαιη και σκληρή καθημερινότητά του, να ξεφύγει και να εναποθέτει τα όνειρα και τις ελπίδες του σε κάποιο τυχερό παιχνίδι πλέον. Προσδοκά ένα εύκολο κέρδος και επιθυμεί μια ολιγόωρη ψυχαγωγία, που του παρέχουν τα πρακτορεία μας, με τις κοινωνικές συναναστροφές που αναπτύσσονται μέσα σε αυτά. Άλλωστε οι κρατικές λοταρίες και τα παιχνίδια τους, απευθύνονται στην μεγαλύτερη μάζα πολιτών από τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα της κοινωνίας μας.

Τα αποτελέσματα της επιβολής του νόμου θα καθιστούσε το σύνολο του πελατειακού κοινού δυσαρεστημένο και απογοητευμένο. Η διέξοδος λοιπόν, για τον απογοητευμένο αυτόν Έλληνα πολίτη , με τα περιορισμένα έστω βαλάντια ή τα περισσά που διαθέτει, σ’ αυτό το είδος διασκέδασης και ψυχαγωγίας που επιλέγει , είναι πασιφανές πως είναι στην διπλανή του πόρτα.

Είναι οι γνωστές και άγνωστες παράνομες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο και όχι μόνο, που δρουν σε όλη την επικράτεια καταληστεύοντας το κράτος με την διαφυγή τεράστιων αφορολογήτων χρηματικών ποσών στο εξωτερικό της χώρας.

Γενάτε λοιπόν το ερώτημα, που κανείς δεν θα ήθελε καν να αναρωτηθεί, πόσο μάλλον να απαντήσει. Γιατί άραγε το κράτος σήμερα με έναν τέτοιο καταστροφικό για τις Κρατικές Λοταρίες νόμο, να σπρώχνει το πολίτη σ’ αυτή την παράνομη κατεύθυνση ;



Όπως συμπεραίνετε, με την μέχρι τώρα πολιτική της Κυβέρνησης (π.χ. η επιτυχής μέχρις σήμερα προσπάθεια διατήρηση του Κρατικού Μονοπωλίου), η προστασία των κρατικών λοταριών είναι μείζονος σημασίας.

*
Πρώτον για τα δημόσια έσοδα του κράτους που ενισχύει σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό .
*
Δεύτερον την προστασία από την ανεργία των χιλιάδων απασχολημένων στις υπηρεσίες που διεξάγουν τα τυχερά παιχνίδια.
*
Τρίτον για τον θεσμό της ΟΠΑΠ ΑΕ που εκτελεί ένα μεγάλο έργο στο χώρο αυτόν με τις παροχές του προς το δημόσιο.
*
Τέταρτον την νόμιμη ψυχαγωγία των πολιτών στους χώρους των πρακτορείων, που είναι ελεγχόμενοι από την παρανόμια και στην προστασία κυρίως των ανηλίκων.



Τέλος βλέποντας ποιο σφαιρικά την κοινωνική αλλά και την ανθρώπινη πλευρά του όλου προβλήματος εκτός του οικονομικού που δεν είναι πανάκεια πάντα, διαπιστώνετε πως υπάρχει κάποιο ποσοστό παικτών (άνθρωποι της τρίτης ηλικίας) που χρόνια τώρα συμμετέχουν στα τυχερά παιχνίδια και ο μοναδικός σκοπός τους είναι η ικανοποίηση συμμετοχής και η αποκόμιση έστω ενός μικρού κέρδους που θα το δωρίσουν στα εγγόνια τους , δίνοντας έτσι την χαρά της προσφοράς τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειες τους. Αυτούς λοιπόν τους συνάνθρωπους μας ,που έχουν τις περισσότερες ανάγκες αλλά και ταυτόχρονα και τις λιγότερες δυνατότητες (π.χ. οικονομική αλλά και φυσική αντοχή) μία τέτοια εξέλιξη θα τους καθιστούσε δυσαρεστημένους και απογοητευμένους, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν ακόμα περισσότερο σε έναν κοινωνικό περιορισμό.

Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς επίσης πως τα κέρδη και οι χορηγίες της ΟΠΑΠ ΑΕ, είναι μια τεράστια και σημαντική πηγή εσόδων για το κράτος που καταλήγουν σε κέρδος των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων (παροχές στον πολιτισμό , αθλητισμό ,υγειά , κοινωφελών ιδρυμάτων για την προστασία νέας γενιάς αλλά και τις τρίτης ηλικίας)

Αυτή η πηγή όμως πρέπει να διατηρηθεί αστείρευτη, τόσο για την γενιά μας αλλά και περισσότερο για την επόμενη γενιά .

Πρέπει να διαφυλάξουμε κοινωνική ευθύνη απέναντι στο πλήθος των πολιτών μας και στους παίκτες που μας έχουν εμπιστευτεί τόσα χρόνια μέσα από αυτόν το χώρο.



Η επιτροπή της ΠΟΕΠΠΠ, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο κοινωνικό σύνολο, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία και την ανάγκη άντλησης εσόδων από τα τυχερά παιχνίδια, θέλοντας να βρεθεί λύση στο αδιέξοδο που έχει δημιουργηθεί, καταλήγει στα παρακάτω συμπεράσματα και προτείνει τα εξής:

Για να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος και να επιτευχθεί αύξηση των εσόδων του κράτους η επιτροπή αυτή εκτιμά ότι:



*
Θα πρέπει η αύξηση της φορολόγησης να συνδυαστεί με την θέσπιση αφορολογήτου ποσού της τάξης των 150 ευρώ ανά στήλη.



*
Εάν αυτό δεν είναι δυνατό, εναλλακτικά μπορεί να τεθεί ένα ελάχιστο ποσό φόρου της τάξης των 15 ευρώ το οποίο δεν θα γίνεται απαιτητό.



*
Ή αλλιώς μπορούν να εξαιρεθούν από τη φορολόγηση των κερδών, μικροί συντελεστές κέρδους όπως αυτοί αναλύονται παρακάτω:

Για τι Κινο: 1 στα 1, 1 στα 2, 2 στα 2, 2 στα 3, 3 στα 3, 2 στα 4, 3 στα 4, 4 στα 4, 3 στα 5, 4 στα 5, 3 στα 6, 4 στα 6, 5 στα 6, 3 στα7, 4 στα 7, 5 στα 7, 6 στα 7, 4 στα 8, 5 στα 8, 6 στα 8, 4 στα 9, 5 στα 9, 6 στα 9, 0 στα 10, 5 στα 10, 6 στα 10, 0 στα 11, 5 στα 11, 6 στα 11, 7 στα 11, 0 στα 12, 6 στα 12, 7 στα 12.

Για το Πάμε Στοίχημα: 500 φορές η στήλη.



*
Την άμεση καταπολέμηση του παράνομου τζόγου, ο οποίος σύμφωνα με μελέτες και δημοσιεύματα έγκυρων εφημερίδων, ανέρχεται σε 4 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.
*
Την επιβολή δυσβάστακτων προστίμων σε τραπεζικούς οργανισμούς οι οποίοι δέχονται να πραγματοποιούνται παράνομες τραπεζικές συναλλαγές μέσω των πιστωτικών τους καρτών.
*
Την παραδειγματική τιμωρία όλων όσων διενεργούν, παράνομα στοιχήματα στην Ελλάδα, σε καφενεία, ιντερνέτ καφέ, παράνομες χαρτοπαικτικές λέσχες και όπου αλλού βρίσκουν στέγη.



Εάν γίνει μία συντονισμένη προσπάθεια με συνεργασία με τα Υπουργεία Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης, με παράλληλη βελτίωση των αποδόσεων του στοιχήματος της ΟΠΑΠ ΑΕ, τότε να είστε βέβαιοι ότι τα κέρδη από την εκστρατεία αυτή, θα είναι πολλαπλάσια των 300 εκατομμυρίων ευρώ που προσδοκά να εισπράξει το κράτος από τη φορολόγηση των κερδών.





Ο πρόεδρος της επιτροπής:

Κυριάκος Τοπσίδης Πρόεδρος του ΔΣ της ΠΟΕΠΠΠ



Τα μέλη της επιτροπής:

Δημήτριος Πίγκος αναπλ. Αντιπρόεδρος του ΔΣ της ΠΟΕΠΠΠ

Ιωάννης Γκεσούλης αναπλ. Γραμματέας του ΔΣ της ΠΟΕΠΠΠ

Παναγιώτης Ντόμαλης Μέλος του ΔΣ της ΠΟΕΠΠΠ

Ηρακλής Λάππας Μέλος του ΔΣ της ΠΟΕΠΠΠ

ΕΡΩΤΗΣΗ ΒΟΥΛ. ΠΑΣΟΚ PDF Εκτύπωση E-mail
Άλλα
Συντάχθηκε απο τον/την ΠΟΕΠΠΠ
Δευτέρα, 20 Ιούλιος 2009 21:33

ΕΡΩΤΗΣΗ

Για τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομίας - Οικονομικών και Πολιτισμού και τον Υφυπουργό Πολιτισμού αρμόδιο για θέματα Αθλητισμού

« Τα νέα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης, μέσω του Ο.Π.Α.Π.

* ΧΑΡΙΖΟΥΝ ΣΤΙΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΓΟΝΤΑΙ ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ OFFSHORES
* ΧΑΡΑΤΣΩΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΠΛΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ ΟΠΑΠ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΥΡΩ ΜΕ 10%.
* ΑΦΑΙΡΟΥΝ 400 ΕΚ. ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΩΣ ΤΩΡΑ ΣΤΑ ΓΗΠΕΔΑ, ΣΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ, ΣΤΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΗ ΙΔΡΥΜΑΤΑ
* ΣΕ ΑΜΕΣΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΤΩΝ 5.500 ΠΕΡΙΠΟΥ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ ΑΠΟ 16.7
* ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ


Ανάστατοι οι πράκτορες του Ο.Π.Α.Π. πανελλαδικά, παρά τις αντιξοότητες και τους αποκλεισμούς για την παρουσίαση των χρόνιων προβλημάτων τους, κατεβαίνουν σε απεργία διαρκείας, φωνάζοντας ΠΑΡΩΝ, καταγγέλλοντας το νόμο που υπερψηφίστηκε την Τρίτη 14.7 από τη Βουλή.
Ζητούν την απόσυρση του νόμου ? δώρου στις εταιρείες του διαδικτύου που εξάγουν δισεκατομμύρια στους φορολογικούς παραδείσους.
Εκφράζουν το φόβο ότι βρίσκονται μπροστά στο ενδεχόμενο ξεπούλημα του Ο.Π.Α.Π., έχοντας πλήρη συνείδηση της προσφοράς της εταιρείας στον Κρατικό Προϋπολογισμό. Εκφράζουν το φόβο της απώλειας 600 εκ. ευρώ ετησίως, που είναι ο τζίρος της Εταιρείας, που επιφέρει ο σχεδιασμένος μαρασμός και η απαξίωση της.
Το Σωματείο των Πρακτόρων του Ο.Π.Α.Π. καταγγέλλει την επιβολή φόρου με ποσοστό 10% σε όλα τα κρατικά παιχνίδια (Ο.Π.Α.Π. ? Ιπποδρόμου και Λαχείων) σε όποιο ποσό και αν κερδίσει κανείς. Συγκεκριμένα, στις 10 φορές που θα τολμήσεις να επαναλάβεις να παίξεις 1 ευρώ, αυτό θα έχει κάνει φτερά για την τσέπη του Υπ. Οικονομικών. Το αποτέλεσμα αυτών των μέτρων είναι η στροφή χιλιάδων παικτών στο παράνομο στοίχημα, μέσω διαδικτύου και στην διαρροή ενός τεράστιου ποσού από τον Κρατικό Προϋπολογισμό σε ιδιωτικές και εκτός Ελλάδας εταιρείες.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί :

1. Ποια μέτρα θα πάρει άμεσα η κυβέρνηση για να σταματήσει τη χαριστική διαρροή δισεκατομμυρίων σε offshore εταιρείες παράνομου στοιχήματος;
2. Είναι στις προθέσεις και μετά τις άμεσες αυτές αντιδράσεις, να προβείτε στην ανάκληση του 10% από το πρώτο, κιόλας, κερδισμένου ευρώ;
3. Με ποιον τρόπο ή τρόπους θα αναπληρώσετε τις επιχορηγήσεις του Ο.Π.Α.Π., σε κοινωφελή ιδρύματα και σκοπούς;
4. Ποια άμεσα μέτρα θα λάβετε για την καθολική αντίδραση και τον ξεσηκωμό των χιλιάδων οικογενειών, που διακυβεύεται το ψωμί τους και η επιβίωση τους, και, μάλιστα, στη μέση μιας παρατεταμένης εσωτερικής και διεθνούς οικονομικής κρίσης ;
5. Ποιος ευφυής εγκέφαλος στοχάστηκε να θέσει τέρμα στην ελπίδα των χιλιάδων μικροπαικτών, που, ούτως ή άλλως, ούτε που διανοούνται να περάσουν το κατώφλι ενός καζίνο ;


Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Γρηγόρης Νιώτης
Χρήστος Αηδόνης
Σοφία Σακοράφα
Μιχάλης Καρχιμάκης
Μάρκος Μπόλαρης
Χρύσα Αράπογλου
Γιάννης Δριβελέγκας
Θεοδώρα Τζάκρη
Γιώργος Ντόλιος
Γιώργος Πεταλωτής
Μιχάλης Τιμοσίδης
Τάσος Σιδηρόπουλος
Γιάννης Αμοιρίδης
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Δημήτρης Τσιρώνης
Μιχάλης Παντούλας
Αγγελική Γκερέκου
Δημήτρης Βαρβαρίγος
Θάνος Μωραίτης
Σοφία Γιαννακά
Ανδρέας Μακρυπίδης
Κώστας Σπηλιόπουλος
Απόστολος Κατσιφάρας
Μιλτιάδης Βέρρας
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Γιάννης Μανιάτης
Δημήτρης Κουσελάς
Παναγιώτης Ρήγας
Νίκος Ζωίδης
Γιώργος Νικητιάδης
Ελπίδα Τσουρή
Νίκος Σηφουνάκης
Βασίλης Κεγκέρογλου
Μανώλης Στρατάκης
Γιάννης Σκουλάς
Ηλίας Καρανίκας
Ηλίας Λαμπίρης
Γιάννης Κουτσούκος
Μιχάλης Κατρίνης
Βασίλης Τόγιας
Τόνια Αντωνίου
Ροδούλα Ζήση
Χρήστος Χάιδος
Σούλα Μερεντίτη
Ντίνος Ρόβλιας
Γιάννης Βλατής
Αλέξανδρος Αθανασιάδης
Βασίλης Οικονόμου
Αικατερίνη Περλεπέ Σηφουνάκη
Γιώργος Παπαγεωργίου
Βαγγέλης Αργύρης
Μανώλης Σκουλάκης

Δελτιο Τυπου PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την ΠΟΕΠΠΠ
Κυριακή, 19 Ιούλιος 2009 15:51

Π.Ο.Ε.Π.Π.Π.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΟΡΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΠΡΟΓΝΩΣΗΣ ΟΠΑΠ


ΜΑΡΝΗ 56, 104 37 ΑΘΗΝΑ, ΤΗΛ. 210 5223580 - FAX: 210 5229289



Αθήνα 19 Ιουλίου 2009



ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ



Την Παρασκευή 17 Ιουλίου 2009 το Δ.Σ. της Π.Ο.Ε.Π.Π.Π. κλήθηκε να πάρει κρίσιμες αποφάσεις κάτω από την πολύ μεγάλη πίεση των νέων δεδομένων, που έδιναν άλλη τροπή στον αγώνα μας. Η απεργία είχε τεράστια επιτυχία και όλοι ήταν έτοιμοι να την κρατήσουν με νύχια και με δόντια, μέχρι το Υπουργείο Οικονομικών να καταλάβει την τεράστια ζημία που θα προκαλούσε στο Δημόσιο Συμφέρον γενικά, αλλά και στην ΟΠΑΠ, στους εργαζόμενους της εταιρίας και στους πράκτορες, η εφαρμογή του νόμου για τη φορολόγηση των παικτών των κρατικών τυχερών παιχνιδιών, που πρόχειρα έφεραν στη Βουλή και ψήφισαν με πρωτοφανή βιασύνη.



Η Απεργία που κηρύχτηκε, ήταν αποτέλεσμα της πεισματικής άρνησης του Υπουργείου να δεχτεί την αντιπροσωπεία μας, η οποία ήταν έτοιμη να τους εκθέσει τα τραγικά λάθη του ατοπήματος τους. Οδηγηθήκαμε στη τελευταία μορφή αγώνα που μας απέμενε, διότι η αδιαλλαξία που αντιμετωπίζαμε δεν μας άφηνε άλλα περιθώρια.



Κάτω από την πίεση της αποφασιστικότητας των αγανακτισμένων πρακτόρων, έγινε αποδεκτό το αίτημα μας από την πρώτη κιόλας μέρα της απεργίας και πραγματοποιήθηκε η συνάντηση που ζητούσαμε όλη την προηγούμενη εβδομάδα. Και αμέσως έγινε αντιληπτό, από όλες τις πλευρές, ότι κανέναν από τους κινδύνους για τα παιχνίδια της ΟΠΑΠ δεν είχε υπολογίσει σωστά το Υπουργείο.



Επίσης μας ενημέρωσαν επισήμως, πως ο νέος φόρος αφορούσε αποκλειστικά τα κέρδη των παικτών και όχι το ποσό που είχε στοιχηματίσει. Αλλά κυρίως κατάλαβαν ότι για να παρθούν οι προβλεπόμενες από τον ίδιο τον νόμο διευκρινιστικές Υπουργικές Αποφάσεις, έπρεπε πρώτα να μετρηθούν πολύπλοκα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία, τα οποία οι αρμόδιοι δεν είχαν ερευνήσει. Προς τούτο συγκροτήθηκε ειδική ομάδα εργασίας, αποτελούμενη από αντιπροσώπους του Υπουργείου, της ΠΟΕΠΠΠ και των εργαζομένων στην ΟΠΑΠ, οι οποίοι θα εισηγηθούν στον Υπουργό τις απαραίτητες αλλαγές που θα εξασφαλίσουν την ανακύκλωση των μικροκερδών, κυρίαρχο στοιχείο της ψυχαγωγικής πλευράς των παιχνιδιών της ΟΠΑΠ. Ξεκάθαρη δέσμευση του υπουργείου ήταν, πως δεν πρόκειται να εφαρμοστεί καμιά νέα φορολόγηση, πριν η επιτροπή τελειώσει το έργο της.



Και τώρα ρωτάμε τους δήθεν «προδομένους» συναδέλφους, που είναι ελάχιστοι στον αριθμό αλλά φαίνεται πως γνωρίζουν καλά την τέχνη της φωνασκίας. Τι χρειαζόταν η συνέχιση της απεργίας, για όσο θα διαρκέσουν οι εργασίες της επιτροπής; Μήπως έχει επιβληθεί ήδη ο νέος φόρος και βιαζόμαστε να τον ακυρώσαμε; Αφού η συγκρότηση της επιτροπής, πριν από την εφαρμογή του νόμου, ήταν από τους κυριότερους απεργιακούς μας στόχους, τον οποίον και πετύχαμε, γιατί άραγε δεν έπρεπε να αναστείλουμε προς ώρας τις κινητοποιήσεις, και να περιμένουμε να δούμε τις νέες προτάσεις;



Αν ο Υπουργός δεν λάβει υπόψη του τις προτάσεις της επιτροπής που μέσα έχει και δικούς του ανθρώπους, τότε θα ξαναβγούμε στους δρόμους. Αλλά στο μεταξύ, αν η επιτροπή αυτή χρειαστεί καιρό να τελειώσει το έργο της, προς τι να συνεχίζεται η απεργία; Αφού η ληστρική φορολογία, ούτως ή άλλως, έχει ήδη αναβληθεί.



Συνάδελφοι, ούτε κι εμείς παρασυρόμαστε από υπέρμετρη αισιοδοξία. Η επιτυχία χρειάζεται ακόμη πολύ δουλειά. Αλλά όταν ζητάς να καθίσουν οι αρμόδιοι στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και αυτό γίνεται αποδεκτό, τότε προς ώρας σταματάς και το μέσο πίεσης που έχεις επιλέξει. Πρώτον γιατί πράγματι δεν είναι δυνατόν να κάνεις διαπραγματεύσεις και να κρατάς ψηλά τη σημαία του πολέμου και δεύτερον γιατί, αν χρειαστεί, πρέπει οι πράκτορες να μην είναι σωματικά και οικονομικά εξουθενωμένοι, στην κρίσιμη στιγμή.



Γι’ αυτό κρίναμε σωστό να αναστείλουμε προς ώρας τις κινητοποιήσεις. Αν πράξαμε σωστά, θα φανεί από το αποτέλεσμα. Αν καταφέρουμε να φτάσουμε στους στόχους μας με διαπραγματεύσεις, τότε θα παραδεχτούν όλοι πως σωστά πράξαμε. Αν πάλι λαθέψαμε, τότε θα υποστούμε και τις συνέπειες. Μόνο που αν όλα πάνε καλά, όλοι θα πανηγυρίζουν αλλά σε μας θα έχει μείνει η πίκρα, ότι μας καταδίκασαν μερικοί, από την πρώτη στιγμή. Όμως και γι’ αυτό ήμασταν προετοιμασμένοι.



Για το μόνο που σίγουρα είμαστε υπόλογοι, είναι ότι αργήσαμε να σας ενημερώσουμε στο νέο site της ΠΟΕΠΠΠ. Όμως εμείς δεν έχουμε την ευχέρεια του λόγου που είχαν προηγούμενες διοικήσεις. Είναι μόλις δυο εβδομάδες που αναλάβαμε και μας έτυχαν αμέσως τα δυσκολότερα. Υποσχόμαστε πως στο μέλλον οι ανακοινώσεις θα βγαίνουν γρηγορότερα. Και δεσμευόμαστε ότι θα τιμήσουμε τη συγκινητική ανταπόκριση στο Απεργιακό κάλεσμα μας ΟΛΩΝ των πρακτόρων, είτε ήρθαν στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη, είτε έμειναν στην περιφρούρηση των περιοχών τους. Τους ευχαριστούμε ειλικρινά.





Για την Π.Ο.Ε.Π.Π.Π.



Ο ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΤΥΠΟΥ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ



Α. ΛΥΡΙΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου